minimalizam? (još Milana Uzelca)

Posted on Updated on

ulomak premješten na novo izdanje bloga: minimalizam? (ulomak iz Milan Uzelac, Horror Musicae Vacui)

Oglasi

One thought on “minimalizam? (još Milana Uzelca)

    ondajosh said:
    21/07/2013 u 21:41

    Vrlo površno sam pročitao ovaj tekst koji si objavio, kao i onaj koji prethodi mu. Zainteresirao sam se, moram priznati jer mi fonoteku krasi nemali broj autora i njihovih djela koje spominje Uzelac.
    No, odmah mi je bilo interesatno u tom njegovom stavu da se “avangarda” kreće okolo dva Cageovea djelca. Sjetio sam se, ni sam ne znam zašto Ortega y Gasseta koji je rekao da ako Bog postoji onda se njiše između Španjolske i Rusije.

    Meni nije jasno ono da “oduzima vrijednost” toj glazbi. Tu se spominje dosta repetitivnost kao neki vid označavanja nekih minimalista (Part, posebice Glass, Nymann). Međutim, čini mi se da je ipak Uzelac analitički i deterministički prionuo nečemu što se niti ne može tako shvatiti i poimati, a nekmoli označit kao navaljalo.

    Vrag mi nije dao mira, kako to narod lijepo kaže pa uzeh i dvije knjige o minimalizmu, koje imam na policama. Schwarz, Minimalists, izdao Phaidon i Maycock-ov Glass-A Portrait, izdao Sancuary Publishing….nakon nekog vremena izgubio sam se u tekstu, a pojaviše u etidama Philipa Glassa (2005)…i onda kao to je minimalizam? Nipošto, to je silna energija, radost stvaranja i prevazilaženje granica jednog piana… Kao i svi, tražimo dalje, proširujemo granice…i dajemo obola tomu što jenostavno jesmo.

Komentiraj

